Izložbe

Izložba plakata Borisa Bućana u MSU

Od 14. travnja do 29. svibnja 2016. u Muzeju suvremene umjetnosti najopsežnija izložba plakata Borisa Bućana predstavit će oko 150 plakata nastalih tijekom četrdesetak godina. U kronološkom postavu bit će oko 80 plakata golemih dimenzija iz 1970-ih i 1980-ih, te stotinjak datiran od početka 70-ih do kraja 90-ih.

Majstor grafičkog dizajna i slikar Boris Bućan započinje umjetničko djelovanje potkraj šezdesetih godina prošlog stoljeća, kada sudjeluje u prvim javnim urbanim intervencijama u Zagrebu. Od kraja šezdesetih godina okušava se u brojnim likovnim disciplinama, a posebice u grafičkom oblikovanju plakata. Samostalno izlaže od 1970. godine, kada se i intenzivnije počinje baviti oblikovanjem plakata najčešće za galerije, kazališta i koncertne dvorane. Riječ je o plakatima koji izlaze iz standardnih okvira grafičkog oblikovanja, te inventivnim likovnim rješenjima i neuobičajenim formatima stvaraju prepoznatljiv umjetnički izričaj. Taj je segment njegova umjetničkog opusa podjednako cijenila široka publika, kao kritika, pa i ona međunarodna (primjerice, njegov plakat Žar ptica reproduciran je na naslovnici publikacije The Power of the Poster u izdanju Victoria & Albert Museum, London).
Usto, Boris Bućan je pridonio oblikovanju vizualnog identiteta MSU-a iznimno kvalitetnim izložbenim plakatima koje je radio u razdoblju od 1975. do 1982. Muzej je 2009. godine otkupom i donacijom plakata nastalih od 1969. do 2004. godine upotpunio Zbirku plakata MSU, te se formirala reprezentativna autorska cjelina značajna za hrvatsku i međunarodnu javnost. Stoga izložba predstavlja izbor iz Zbirke plakata u kojem je svojim autentičnim pristupom mijenjao standardne oblike poimanja grafičkog oblikovanja, poput širenja značenja i redefiniranja pojma plakata kao medija uvođenjem novih nestandardiziranih formata i slikarskih elemenata.

Uz izložbu bit će tiskan katalog s tekstovima inozemnih stručnjaka poput Ricka Poynora, međunarodno cijenjenog britanskog pisca, kritičara, predavača koji se specijalizirao za dizajn, medije i vizualnu kulturu te Georgesa Raillarda, francuskog akademika, pisca i kritičara, koji se specijalizirao za slikarstvo modernizma. Kustosica izložbe je Kristina Bonjeković Stojković.